باور

تعداد
صورت مسأله را تغییر نمی دهد
حدس بزن
چند بار گفته ایم و شنیده نشده ایم
چند بار شنیده ایم و
باورمان نشده است
چند بار؟

پدرم می گفت:
پدر بزرگ ات، دوستت دارم را
یک بار هم به زبان نیاورد
مادر بزرگ ات اما
یک قرن با او عاشقی کرد.
 

شاعر: محمدعلی بهمنی


 

 

شعر مهربان

چه تفاهمی بین دل من و دل آسمان است 

هر دو بارانی 

هر دو بی تاب 

هر دو دلتنگ 

ماه ...  

  

نوشته:

 

می فروشم

تمام احساسم را 

تمام خوشی هایم را 

تمام شادیها و سرورهایم را 

می فروشم 

تمام هستی و جانم را 

فقط به تو 

به پای تو می ریزم 

تمام روحم را 

چون نسیم های خوش بهاری 

بر تو میوزم 

و همچون باران های پاییزی  

به روی تو می بارم 

می بارم 

تا همیشه سبز و زیبا بمانی ...

نوشته:

حرمت باران

تو نه مهتاب و نه خورشیدی و نه دریایی
تو همان ناب ترین جاذبه ی دنیایی

 

تو پر از حرمت بارانی و چشمت خیس است
حتم دارم که تو از پیش خدا می آیی

 

مثل اشعار اهورایی باران پاکی
و به اندازه ی لبخند خدا زیبایی

 

خواستم وصف تو گویم همه در یک رویا
چه بگویم که تو زیبا تر از آن رویایی

 

مثل یک حادثه ی عشق پر از ابهامی
و گرفتار هزاران اگر و امایی

 

ای تو آن ناب ترین رایحه ی شعر بهار
تو مگر جام شرابی که چنین گیرایی؟

  

من به اندازه ی زیبایی تو تنهایم 

تو به اندازه ی تنهایی من زیبایی

  

عاشقی را چه نیازست به توجیه و دلیل

که تو ای عشق همان پرسش بی زیرایی ... 

 

شاعر: نادر صهبا